11 maj 2017

Erotica

Allmänt

 :
 
Nu har det blivit segt med uppdateringar här. Men jag jobbar på med Anyxa, fastän det går lite trögt. Och paaaaralleeeellt har jag börjat skriva ... erotiknoveller! *fanfar* Urriten är en erotisk roman, så jag har skrivit erotik förr. Men bara i långt format. Att skriva kort är skönt som omväxling. Och erotik är så roligt! Det liksom skriver sig självt.
 
Dock finns förutfattade meningar om erotik. Att det är porr och tabu och äckligt. Men det är skillnad på porr och erotik. Erotik ska, enligt min mening, vara fint. Det ska finnas en story och man ska kanske inte använda de allra grövsta orden i registret. Självklart förekommer sex, men det ska vara fint sex. Med känslor inblandat. Porr kan jag tänka mig folk skriver för att göra läsarna upphetsade. Själv vill jag mer förmedla en kärlekshistoria med lite sting i, eller vad man ska säga. Låta dem få varandra men inte stanna vid en kyss. Ja, karaktärerna är ju ändå vuxna. Do your thing.
 
Nu får vi se om jag skriver ännu en novell eller om jag fortsätter på Anyxa. Det finns ju så många noveller att skriva. Som komprimerade romaner, där jag bara skriver det roligaste. Momentet då karaktärerna får varann och hur det går till. Dessutom kliar det i fingrarna att börja på Dödsviskaren, del tre av Alvblodsserien. Iiih, det kommer att bli kul!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress