darkelf-whitewitch: “ adarkerbeauty: “ White Crown by MarcelaBolivar ” ”:
 
Wow. Det känns jättebra att skriva i dag, synd bara att jag ska iväg snart. Drakviskaren har många större karaktärer och nu har jag plockat ut två av dem, från olika delar av boken, och satt på samma ställe. Kemin som uppstod var rätt oväntad. De drog igång direkt, sådär att man inte hinner med och bara låter fingrarna smattra.
 
Jag hann inte ens sätta ut taltecken och miljö, det blev en skelettdialog som fortsatte och fortsatte och fortsatte tills jag verkligen fick lyfta händerna och bara: "Stopp! Lägg av!" Så fick jag redigera, skriva ut miljön och saker karaktärerna gör under tiden. Men det är kul. Jag älskar när karaktärerna får liv och man inte behöver tänka fram dialogen.
 
Den här gången blir det dessutom ett lite annorlunda upplägg. Istället för att följa en person så får vi följa flera. :)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress