There are holy places everywhere...whether you choose to acknowledge them or not has no bearing on what they are, in their deepest heart.   by munashichi || Worldbuilding & Lanscapes:
 
Det är sällan jag har en lugn dröm.
 
Ofta är det actionfyllda äventyr där jag antingen dör eller flyr för livet. Men det är inte mardrömmar för det. Det är äventyr. Varje gång jag vaknar minns jag drömmen med sådan klarhet, vill jag genast skriva ned allting på papper. Jag får inspiration från dem. Har ett helt dokument fyllt med idéer från drömmarna, där planen är att de åtminstone ska bli noveller i framtiden. Men kanske mer än så.
 
Det jag har märkt är att det har blivit fler sådana drömmar den senaste veckan. Efter att jag har börjat skriva på heltid. Som om det väcker fantasin i hjärnan på något sätt och får den att verkligen sväva ut när jag sover. Haken är att jag måste skriva ned dem direkt när jag vaknar, annars glömmer jag dem.
 
I min mening är det bra material att ta från, eftersom jag (så länge jag hinner skriva upp drömmarna i tid) minns alla detaljer som om jag själv var där. På riktigt. Som ett minne. Som om det hände mig. Fartfyllda piratäventyr på haven, en flykt genom en djungel fylld med pteranodons (dinosauriefåglar), en kidnappning där jag lyckas komma loss och fly, spännande samtal på bergstoppar och vilda ritter på enhörningar. Vad som helst kan hända och det finns ofta en bra story inflätad i händelserna.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress