Jag närmar mig slutet av Urriten. Min gissning är att denna bok inte blir mer än 60 000 ord. Max. Sen är frågan om jag ska fylla ut några scener i början, då bokens B-handling drar igång rätt fort. Vi får se. Men jag tror att det blir bra såhär.
 
Skönt att för en gångs skull skriva något med vettig längd. Särskilt inför Vesalyria som jag misstänker kommer att bli ett smärre mastodontprojekt. Inte i klass med Drakviskaren, men vi snackar mycket mer än 60 000 ord här. Tror jag. Det är, liksom Drakviskaren, ettan av en episk trilogi, men till skillnad från drakar och alver kommer det att finnas rymdskepp, monster och alien lords. Samt en stoooor dos kärlek. Yay! Tänk er en korsning mellan Hunger Games, Alien och The Selection. I rymden. Can´t wait to see how that turns out.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress