Sådär! Nu är redigeringen + den en extra genomläsningen av Netraya färdig. Personligen tycker jag att det är väldigt jobbigt att läsa igenom någonting som man precis har redigerat. Du kan allt. Du vet allt. In i minsta detalj. No surprises for you. Du läser för att leta fel och inte för att njuta av historien. Till slut kan du meningarna så bra. Till och med utantill.
 
Jag kan flera meningar från Drakviskaren utantill, vilket är stort då jag sällan minns meningar från böcker och filmer jag ser eller läser. Första meningen: "Medan krigarna passerar ligger vår by vilande." Sista meningen: "Min drake." Första repliken Iszaelda säger till Akares: "Jag har inte för vana att tala med ormar, 'Ksnaka." Netraya måste jag nog läsa några gånger till innan jag kan börja citera. I och för sig kan jag sista meningen: "Och vet. Att jag är hemma."
 
Nu då? Dags för ett nytt projekt! Jag väntar lite med min episka sci-fi. Däremellan tänkte jag klämma in en lättsam romance i nutidsmiljö, kopplat till safari och Afrika. För det kan vara bra att ha skrivit någonting som inte är fantasy, också. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress