"Vad vore livet utan kaffe?" frågar jag mig varje dag.
 
Det är december! Och i saknad av NaNoWriMo, som jag började med försent för att hinna njuta av ordentligt, har jag, i min anteckningsbok, skapat mig en alldeles egen liten utmaning för december. Vad den är på? 145 000 ord. Närmare bestämt sexhundra boksidor. Easy. *host* Ska bli spännande att se om jag klarar det. Jag vill gärna ha manuset färdigt innan nyår nämligen. Bara för att. Höga krav på mig själv och så vidare. Skönt att slutföra saker, liksom. Då kan jag lägga manuset på vila, redigera Urriten och sedan ge mig på att skriva Dödsviskaren. Kan vara bra att skriva både tvåan och trean i ett flow, tänker jag, så att stilen blir så lik som möjligt utan att jag måste läsa om allting. ;)
 
För att planen ska hålla måste boken dock landa på 200 000 ord, och, well, ingen vet hur det kommer att gå. Det kan bli mindre. Det kan bli mer. Förmodligen mer. Men jag ska försöka hålla i tyglarna. Lovar inget dock. Gillar långa böcker. Sorry.
Anna

Åh, jag önskade att jag hade hälften så mycket av ditt driv! :o Skriver du på heltid?

Svar: Ja, gud ja! Sen i somras skriver jag på heltid medan mannen drar in pengarna (vi gjorde tvärtom medan han studerade :)). Annars hade jag INTE kunnat sätta sådana skrivmål, haha!
Lovisa Wistrand

Sara

Haha! Jag skulle nöja mig med en fjärdedel! Du är otrolig :) Lycka till med råmanus och Urriten. Den sistnämnda är jag bara såå nyfiken på ;)

Svar: Tack!! :D Vi får se om jag klarar det, haha.
Lovisa Wistrand

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress