Första mässan. Vilken erfarenhet! Det var inte lika mycket folk som vanligt och det märktes. Luften gick att andas, ljudnivån var inte jättehög och det var glest mellan människorna. Själv hade jag gärna sett fler besökare för fler besökare innebär fler sålda böcker.
 
Jag fick signera hos SF-Bokhandeln och hos Whip Media, prata böcker och karaktärer med de som köpte min bok, umgås med förlagskollegor och hänga med alla härliga människor i Fantastikgränd. Eller är de verkligen människor? Jag tyckte nog att rätt många hade alvöron, till exempel. ;)
 
Något av det roligaste var att jag äntligen fick träffa flera av de vänner jag fått på nätet. Till exempel Monie, min lektör och vän. Vi har haft nära kontakt i över ett år nu men aldrig setts i verkligheten - förrän nu! Dessutom fick jag möta hela hennes familj <3. Också roligt att träffa fina Joanna, som intervjuade mig i våras. Och korrläsaren till boken, som kom fram och sa att hon älskade den. Sedan kom Anna  förbi och vi umgicks ett tag, alltid lika kul att träffa henne. Och Linnea, min kompis som bor i Göteborg. Sannerligen bjöd dessa två mässdagar på ett socialt overload och fotskav från helvetet.
 
 
När mässan tog slut om dagarna var det dags för alla montermingel - och gratisvin säger man ju inte nej till. :D En kväll åt vi (min fästman och jag) med Fantastic 5, som de kallar sig, medan vi den andra kvällen åt ensamma och sedan begav oss till Park. Tydligen en obligatorisk erfarenhet, dit "alla går". Där träffade vi min redaktör och ett gäng vertigoister och jag la mitt visitkort typ överallt. Sa jag att jag hade horn på mig också? Horn. På en nattklubb.
 
Nästa år blir det minst tre dagar. Kanske fyra!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress