Jag håller på med så många olika projekt just nu att jag blir yr. Hoppar mellan romanskrivandet och novellerna, skriver det jag känner för och kommer långsamt framåt. På många fronter samtidigt. Annars är jag mer en en-sak-i-taget kind of person, men det här är spännande. Omväxling behöver inte vara dåligt. 
 
För övrigt fick jag veta att Drakviskaren har blivit färdigkorrad! Den fick 133 kommentarer av korrekturläsaren, vilket tydligen var bra. Förlaget skrev: "Vill bara tillägga att 133 kommentarer är EXTREMT lite för en bok i den här omfattningen. En ändring per sida är annars normalt… Bra jobbat!!!" Drakviskaren är ju rätt ... lång. På gott och ont. Egentligen över 800 sidor, men förlaget sänkte typsnittet något snäpp för att minska sidantalet, haha. Så nu är den "bara" 650. Så vem vet, snart kanske den åker på tryck! Jag kan inte ens föreställa mig känslan att få se boken i verkligheten. Känna den. Lukta den. Jag kommer att börja böla.
 
Förutom det planerar vi att eventuellt ha extramaterial till boken! Och håller på att diskutera omslag till de övriga två i trilogin. Det börjar närma sig release, så fler och fler beslut behöver tas. Det jag gillar med förlaget (Whip Media) är att jag verkligen känner mig delaktig i processen. Det är viktigt för mig att få "vara med", något som inte är självklart eftersom boken ges ut på traditionellt vis.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress