Bildresultat för space
 
Alltså. Det här är så jobbigt - att inte veta vad jag vill!
 
När jag gick in i duschen var det med ett syfte. "Få skräckromanens handling att klarna." När jag klev ut ur duschen var jag fast besluten att fortsätta på sci-fi-idén. Vad är det här? Jag nosar på fyra spår samtidigt, går in och ut ur dokument och kan liksom inte välja. Skriver en rad här, en rad där, som om jag tror att jag kan skriva alla samtidigt. En sci-fi, en skräck, en romance och en fantasy. Låter som början på ett dåligt skämt. Jamen visst, ge dig på alla samtidigt, du. Blir nog toppen. Inte. Multitasking på den nivån är inte riktigt min grej. Som att föda fyrlingar, lite. Kul att få fyra manus klara på en gång. Men uppväxten? Jobbig. Ingen skulle få min fulla uppmärksamhet.
 
Stay tuned. Vi får se vilken idé som vinner. Och vilka som försvinner. Det roliga är att jag redan har "gått ut" på Instagram med info om att skräckidén vann. Men så ångrade jag mig i duschen ...
Sara

Det kanske är bäst att ta ett steg tillbaka. Ibland när jag har haft svårt att bestämma mig har den idén jag till slut gett mig in på stannat av för att jag har haft svårt att fokusera och inte tänka på de andra idéerna.

Svar: Tack för tipset! Det låter vettigt. Jag ska nog göra det :)
Lovisa Wistrand

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress