Ni vet hur man kan få den där känslan att ... "Hey, jag vill kolla in gamla saker jag har gjort!" Så jag hade den känslan i kväll och jag hittade följebrevet. Följebrevet med stort F. Mitt allra första. Min oskuld, kan man säga. Jag var arton, hade just slutfört min första roman och jag älskade smileys. Tydligen. Om vi säger såhär - det syns att brevet inte är särskilt proffsigt. Om jag skäms? Skoja inte. Men det är lite roligt också, det måste jag erkänna. Jag kan bjuda på mig själv. Här har ni brevet i sin helhet (förutom kontaktuppgifterna). Plus GIF-bilder för att visa mina känslor vid olika partier av texten.

 

britney spears yay woot happy following

 

Hej på er!

Jag heter Lovisa XX, är 18 år (född XX) och bosatt i XX. Jag har alltid älskat att skriva, teckna, måla och fotografera. När jag var yngre skrev jag många noveller och ett antal oavslutade längre berättelser, men det var först nu som jag lyckades slutföra någonting – och det snabbt.

 

pain wings regret itch

 

Jag började vid jul och fick den galna idén att jag kunde använda detta till mitt projektarbete nu i slutet av trean.

 

make it stop

 

På mycket av min fritid har jag alltså både skrivit och ritat.

 

dodgeball chuck norris ok thumbs up

 

Jag läser nämligen samhällskunskap med inriktning ”Bild och formgivning”, så projektarbetet behövde tvunget ha någonting med bild att göra.

 

nope run away make it stop go go go do not want

 

Att jag försökte få lärarna att förstå att text också kunde vara estetiskt gjorde ingen skillnad.

 

Lifetime Telly i dont care idc who cares judge judy

 

Men jag älskar även att teckna, så det var ingen fara.

 

Nickelodeon wow cam newton impressive impressed

 

Jag skickar dessutom med bilderna i dokumentet bara för att de redan är där.

 

cat lazy

 

Då kanske det blir roligare för er att läsa också, om ni har någonting att titta på.

 

pain

 

Jag är inte så naiv att jag sitter här och tror att ni kommer bli alldeles lyriska och vilja anta min berättelse.

 

 

Det tror jag verkligen inte.

 

Wrecked what tbs no way florence

 

Detta är ju faktiskt det första ”riktiga” jag skriver. Jag vet hur få texter ni tar till er. Men om jag inte ens skickar in den finns det ingen chans i världen att någon gillar den, så det är knappast så att jag förlorar någonting på detta.

 

sad crying pain one tree hill brooke davis

 

Det är dessutom alltid roligt att se hur man gör och att skaffa sig nya erfarenheter ^^, för mer kommer jag definitivt att skriva!

 

CraveTV community donald glover childish gambino lgtm

 

Snart är det sommarlov och då kommer jag förhoppningsvis att ha lite tid över.

 

pain burning pepper spray fail alison brie

 

Som ni märker är det skrivandet jag verkligen brinner för, och gärna ägnar mig åt på min fritid. Jag har alltid varit lite av en dagdrömmare som ständigt går runt med olika påhittade historier i huvudet.

 

shocked scream screaming drew barrymore 50 first dates

 

När jag var yngre läste jag även otroligt mycket.

 

shut up kindergarten cop arnold schwarzenegger

 

Det kan jag tyvärr inte göra lika ofta nu för tiden med tanke på allt plugg, mitt deltidsjobb på McDonald’s och alla kompisar jag har som ständigt vill träffas ^^!

 

suicide sad alone pain depressed

 

Hur som helst hoppas jag på att utvecklas mycket i framtiden.

 

reaction katy perry pule hair thats so cute

 

Även om ni inte finner denna text märkvärdig kan man ju hoppas att ni gillar nästa sak jag skickar in, för jag känner att detta verkligen är någonting jag tycker är roligt.

 

sad lauren bacall tear

 

Men tro nu inte att jag bara kommer att sitta hemma och skriva.

 

rihanna side eye excuse me judging you say what

 

Mitt stora mål i livet är ändå att bli grafisk designer, och kanske kommer jag in på Berghs redan nu till hösten. Om inte annat är det bara att söka vidare till en massa ställen nästa år!

 

love black and white crying cry the hobbit

 

Oj, nu ska jag inte göra de här raderna till en uppsats.

 

miss miss you if youre reading this its too late

 

Ni får ha det så bra, och jag önskar er en trevlig läsning! ;)

Kontaktuppgifter:

Jag kanske bör lägga till att jag kommer att skicka det jag skrivit till andra ställen också. 

 

parks and recreation death sick rob lowe ill

 

Are you still with me?

Har ni också pinsamma följebrev i bagaget eller är det bara jag? :)

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress