6 september 2016

Fortsättningskurs

Allmänt

Pscion by cloudminedesign.deviantart.com on @deviantART:
 
Idag börjar den nya skrivarkursen för terminen. Det ska bli så kul, men det är nervöst också. I grundkursen gav vi bara kritik på noveller. Den här gången ska vi skriva noveller och få kritik på en hel story idea. Jag har lärt mig att distansera mig från novellerna, de betyder ändå ingenting för mig, men det är värre med mina babies. Mina manus.
 
Jag ska ta med mig idén till Vesalyria, Romance/sci-fi, men helst skulle jag lämna den hemma och gömma den någonstans. Vill komma på allting själv och inte ha folks åsikter, känner jag just nu, men innerst inne så vet jag att det behövs. Den kommer att bli bättre av det. Och det bästa är att jag bara är i planeringsfasen - vilket är perfekt. Då kan den ta alla möjliga vägar. Egentligen borde alla ens synopsis ses över av andra, men det vanligaste är att man inte anlitar testläsare och lektörer förrän råmanuset är skrivet, right?
 
Well well. This will be good. I hope.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress