Photoshop contrast of black and white to warm/fall colors  Please like, repin or follow us on Pinterest to have more interesting thingss. Thanks. http://hoianfoodtour.com/: "Only lovers  see the fall  a signal end to endings  a gruffish gesture alerting  those who will not be alarmed  that we begin to stop  in order simply  to begin  again" -Maya Angelou (Rikki Snyder Photography):


1. Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten?
Japp! "Glastronen" av Sarah J. Maas och "The One" av Kiera Cass, tredje delen av The Selection-serien. Sedan lyssnar jag på "Främlingen" av Diana Gabaldon och planerar att lyssna vidare på fler böcker av Isfolket-serien. Dessutom är jag väldigt nyfiken på Julie Kagawas böcker och vill köpa fler saker av Nellie C. Lind.
 
2. September är förknippad med skolstart. Vilken bok tyckte du bäst om att läsa i skolan? Och vad var / är dina favoritämnen?
Det beror på vilken del av skolan som menas. Först läste jag allt som handlade om hästar + Kitty. Jag hade så många B.Wahlströms med röd kant att det är pinsamt, och kände mig cool när jag köpte "killböcker" med grön kant. I sexan älskade jag Animorphs, Harry Potter, Narnia, Heartland-serien och allt av Celia Rees. När jag blev lite äldre snöade jag in på young adult. Vampyrer var hett. House of Night, Vampire Academy, Twilight. Parallellt älskade jag den mer traditionella fantasyn, som Eragon och allt av David Gemmell.
 
Mina favoritämnen var bild och svenska.
 
3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka?
Jag älskar läskiga böcker! Problemet är att jag inte har hittat någon än. Jag är rätt härdad och blir sällan rädd av saker jag ser och läser. Det enda som verkligen biter på mig är Paranormal Activity. Allt annat är helt enkelt inte läskigt (jag ser typ alla skräckfilmer som kommer ut, älskar skräck) och i bokform har jag än så länge inte hittat någonting som skrämmer mig. Tipsa gärna om en riktigt läskig bok!
 
4. Vilken bok passar för mysläsning under mörka höstkvällar?
Allt med fantasy. Nya, spännande miljöer som får dig att glömma bort höstrusket. 
 
5. När du har krypit upp i soffan med en mysig bok, vad vill du dricka för varm dryck?
The eller kaffe.
 
6. Har du några höstplaner du ser fram emot?
Att skriva klart två manus som jag hittills bara har planerat. :) Och att det snart är Halloween och sedan jul.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress