Unknown artist:
 
Jag är så pepp på min nya story "Netraya" som håller på att växa fram. Den här gången tänker jag verkligen göra det by the book (haha, bra liknelse) och lära mig dramaturgi och storytelling - ordentligt. Ni vet. I vilken ordning olika saker ska komma, hur många hinder det ska vara på vägen och var katalysatorn ska placeras. Jag tror att jag undermedvetet har tänkt i de banorna redan innan. Eller inte omedvetet - ända sedan jag började skriva Equidae (augusti till september förra året) har jag varit väl medveten om så kallade hinder på vägen och att protagonisten behöver ha ett tydligt mål. 
 
Men jag har inte i detalj haft kunskap om hur storyn ska vara upplagd på bästa sätt. Och nu vill jag ha koll. Men jag har läst om det där så många gånger och det fastnar bara inte. Jag har svårt att applicera det på min egen historia. Förhoppningsvis blir det annorlunda nu när jag i samband med planeringsstadiet drar in den här strukturen. 
 
Här läser jag på, det är en jättebra guide:
http://pialerigon.hemsida24.se/2016/01/18/pias-skrivtips-strukturera-din-roman-30154352
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress