Deep in the Jungle:
 
Nu har jag kommit lite mer än halvvägs i manuset till Netraya. Det är alltid kul att gissa längden innan man vet, så jag gissar att den kommer att bli mellan 100 000 till 110 000 ord. Wow, en normallång bok? Äntligen! En av anledningarna att det tog så lång tid att redigera Drakviskaren var just längden. My lord. Den är dubbelt så lång. Ain't nobody got time for that.
 
Jag ser verkligen fram emot att skriva resten av boken. Nu börjar det verkligt roliga - akt tre. När hjälten ska step it up, gå in i attack mode och börja visa sig stark. Det gillar vi! Ibland tycker jag det är så jobbigt med alla misslyckanden i början, att hela tiden behöva göra så att aktören förlorar, gör sig illa eller blir räddad av andra omständigheter än sig själv. Så behöver man inte göra, men jag vill få en så stor kontrast som möjligt. Jag tycker om betydande karaktärsutvecklingar där det inte finns några tvivel om att karaktären har gått från 0 till 10. Så ju mer av en looser karaktären är i början - desto bättre. 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress