Black Arabian Prince:
 
Nu har jag bestämt mig för att fortsätta redigera Equidae och bli klar med det innan jag påbörjar någonting nytt, även om det är svårt. Jag är en person som älskar att skriva och vill skriva nytt hela, hela tiden. Jag slutför alla projekt och låter inget stanna av halvvägs ... MEN. Det gäller bara första utkastet. Då känns boken klar och jag är redo för nästa.
 
Problemet är att då börjar det största arbetet, redigeringen, som i min mening står för minst 50% av hela manusprocessen - men säkert mer. Så, min sci fi-berättelse får vänta. När Equidae är färdig är det dags att börja redigera Netraya, så jag har inte tid att starta ett nytt första utkast. Nu måste jag prioritera de manus jag har och piffa upp dem så att de är klara på riktigt. Det sista jag behöver är ännu ett första utkast att lägga i redigeringskön. Men det är jobbigt, för jag har tusen bokidéer som bara vill ut, ut, ut och det gör mig galen att inte få skriva dem xD.
 
Mount Seoraksan:
 
 Nu blev jag precis färdig med den första stora genomläsningen av Equidae, där jag bland annat bytte tempus till presens. Phu. Jag har aldrig bytt tempus i en hel bok förut, and you know what? I don't recommend it. At all. Skönt att den biten ligger bakom mig, om man säger så. Tidskrävande och tråkigt.
 
Nu börjar den roliga redigeringen (finns det sån?) där jag ska lägga in mer världsbygge och beskrivningar och vettigare dialog. Det här manuset är från september förra året, and lemme tell you, de befintliga beskrivningarna är i stil med "det är ängar överallt och de är gröna". Ungefär. Tänk er det. Ibland vill jag fråga my past self vad hon höll på med egentligen.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress